Farsi | English
 


 
   شنبه 31 فروردين 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



       

كمراني: بهترين عملكرد را نسبت به دوره‌هاي گذشته داشتيم/ كيميا لايق اين بود كه باز هم بدرخشد



شناسه خبر: 34045   دوشنبه 12 تير 1396 - 07:49

سرمربي تيم‌ملي بانوان گفت: فكر مي كنم در طول دوره‌هايي كه دختران ما در مسابقات قهرماني جهان حضور داشتند نتوانستند همچون اين دوره موفق عمل كنند و من از عملكرد نفراتم راضي هستم.


پرونده بيست و سومين دوره مسابقات قهرماني جهان 2017 در بخش بانوان با كسب مدال نقره كيميا عليزاده بسته شد. كيميايي كه در دوره گذشته نيز با كسب مدال برنز اين رقابت‌ها توانسته بود براي نخستين بار در بخش دختران افتخارآفريني كند در اين دوره نيز لايق اين بود كه باوجود آسيب‌هاي سختي كه داشت بدرخشد و ششمين مدال تاريخي را در كارنامه خود ثبت نمايد.

مهرو كمراني سرمربي تيم‌ملي بانوان در گفت‌و‌گو با روابط‌عمومي فدراسيون تكواندو گفت: اين دوره از مسابقات با توجه به حضور 183 كشور در نوع خود بي نظير و همچنين از سطح فني بالايي برخوردار بود. در اين دوره شاهد بوديم كه بسياري ازمدال آوران المپيكي نيز از كسب مدال جا ماندند و نتوانستند آن نتيجه‌اي كه انتظار مي‌رفت را كسب كنند. براي مثال جيد جونز كه در المپيك 2016 بر سكوي قهرماني ايستاد در مسابقات جهاني نتوانست به مدال طلا برسد و به مدال برنز اين دوره از رقابت‌ها بسنده كرد. به نظرم بهترين عملكرد را در بخش بانوان طي چند دوره اخير داشتيم و اميدوارم همين روند ادامه پيدا كند.

وي افزود: دختران ما توانستند رنكينگ‌ دارهاي برتر جهان را از پيش رو برداشته و عالي عمل كنند و اگر اشتباه فردي دو بازيكن نبود قطعا مي‌توانستيم دو مدال تاريخي ديگر را براي كشورمان رقم بزنيم. طيبه پارسا از نمايندگان قدرتمند ما بود كه اگر اشتباه نمي‌كرد به راحتي رقيب ترك خود را از پيش رو برمي‌داشت و به مدال نقره مي‌رسيد. طيبه در راند سوم و در 30 ثاينه پاياني با ضربه مشت حريف كه حتي امتياز هم نداشت نشست و نتوانست بلند شود. در واقع فكر مي‌كرد داور براي اين ضربه خطا بگيرد، من آن لحظه كارت هم كشيدم و طيبه اگر مي‌ايستاد زمان استراحت و بازسازي خود را داشت اما متاسفانه اين كار را نكرد.






كمراني در ادامه با اشاره به كم تجربگي اين تكواندوكار خاطر نشان ساخت: طيبه پيش از اين مبارزه سه بازي سنگين را پشت سر گذاشت. در اولين ديدار نماينده ساحل عاج كه رنك 5 را داشت شكست داد، در پيكار دومش نيز با راحله آسماني تكواندوكار بل‍ژيكي مبارزات خوبي را به نمايش گذاشت، در مرحله سوم نيز از سد قهرمان اروپا گذشت. به نظرم به خاطر كم تجربگي در مبارزه چهارمش اين اتفاق افتاد و شايد باورش نمي‌شد به راحتي از كنار كساني كه بهترين رنك را دارند عبور مي‌كند. طيبه بايد باور مي‌كرد كه همه آمده‌اند تا مدال‌ها را از چنگ حريفان در بياورند. نماينده كشورمان به راحتي از اين تكواندوكار سوئدي امتياز مي‌گرفت و اگر بلند مي‌شد به آساني به مرحله بعد راه پيدا مي‌كرد اما متاسفانه مدال برنز را تقديم حريف سوئدي خود كرد. نمي‌دانم شايد خواست خدا بود.

سرمربي تيم‌ملي كشورمان افزود: ناهيد كياني هوگوپوش وزن 49- كيلوگرم كشورمان نيز در بازي‌هاي كشورهاي اسلامي نماينده تركيه را شكست داد كه در رقابت‌های جهانی این تکواندوکار در وزن سوم (53- کیلوگرم) موفق به كسب مدال طلا شد، ناهید در این رویداد نيز مي‌توانست او را از پيش رو بردارد. کیانی پيش از اين مسابقات آسيب ديدگي قديمي داشت كه در اين مسابقات و در مبارزه با حریفش از صربستان تشديد شد و نتوانست به مبارزاتش ادامه دهد و بازي را از دست داد.





كمراني تصريح كرد: بازيكنان ما بايد ياد بگيرند در بدترين شرايط تواناييشان را نشان دهند و به راحتي از كسب مدال نگذرند. كيميا لايق اين بود كه دوباره بدرخشد و تك مدال بانوان را براي كشورمان رقم بزند. قطعا همين موضوع اين انگيزه را در او ايجاد مي‌كند كه پس از درمان آسيب‌هايش مقتدرانه به دنياي ورزش بازگردد و براي ايران عزيزمان افتخارآفريني كند.

وي با اينكه تماي اعضاي تيم از جان مايه گذاشتند، خاطر نشان ساخت: مليكا ميرحسيني ديگر نماينده كشورمان به خوبي قدرت خودرا نشان داد و اگر در يك راند غافل نمي‌شد مي‌توانست نماينده تركيه را شكست دهد. زهرا پوراسماعيل اولين حضور در رده‌سني بزرگسالان را تجربه مي‌كرد و با توجه به اينكه بر نام اين حريف تاكيد زيادي شده بود نتوانست توانايي كامل خود را نشان داد. اكرم خدابنده نيز اگر بر استرس خودغلبه مي‌كرد مي‌توانست به راحتي حريفش را شكست دهد اما متاسفانه از لحاظ رواني بهم ريخته بود.

سرمربي تيم‌ملي كشورمان با اشاره به افتخارآفريني كيميا عليزاده در اين رقابت‌ها گفت: كيميا در اين رقابت‌ها بسيار متفاوت حاضر شد. ما از آغاز تمرينات آماده سازي المپيك سعي كرديم پاي راست كيميا را نيز در مبارزات به كار بگيريم كه متاسفانه نشد. خدا را شكر در اين رويداد علاوه بر به كارگيري پاي راست، تكنيك جديدي را به شيوه مبارزات اين تكواندوكار اضافه كردم و خوشبختانه حريفان نتوانستند اين شگرد را آناليز كنند.

كمراني اينطور ادامه داد: شايد پس از يك سال دوري از شياپ‌چانگ اين خيلي سخت باشد كه يك تكواندوكار در اولين حضورش در جهاني مبارزه كند اما سعي كرديم كيميا را از لحاظ روحي و همچنين فني حفظ كنيم. مورد ديگر عدم آشنايي كيميا با اين سيستم داوري بود اما خدا را شكر با كمترين اخطار حريفانش را از ميدان به در كرد.

وي تصريح كرد: كيميا مي‌داند من اصلا نمي‌خواستم اجازه دهم كه در فينال مبارزه كند اما با اصرار او راضي شدم. بازيكن ساحل عاج از لحاظ بدني خيلي قوي بود و با برنامه ريزي حاضر شده و توانست تكواندوكاران مطرح جهان را از پيش رو بردارد. كيميا مقتدرانه هر مرحله از مبارزات را پشت سر و به فينال راه پيدا كرد. در بازي آخر نيز همگي شاهد بودند با وجود آسيب‌هاي شديدي كه داشت با غيرت از جان مايه گذاشت و با وجود مخالفت من براي مبارزه مقابل نماينده ساحل عاج در اين ميدان حضور پيدا كرد.

سرمربي جوان و باتجربه كشورمان در ادامه گفت: عليزاده از نخستين مبارزه آسيب زانو را تحمل كرد و در هر مرحله اين آسيب تشديد می شدو در تمامی زمان‌های استراحت از كيسه يخ استفاده مي‌كرديم تا اين درد را کمی التيام بخشيم اما با اين حال از مبارزه پنجم به بعد به حدي اين آسيب زیاد شد كه ديگر نمي‌توانست روي پايش بايستد. با وجود اصرارهاي من براي انصراف اما غيرتش اجازه نداد و گفت من همه تلاشم را مي‌كنم تا حسرت نخورم چراكه قطعا مدال طلا به آساني بدست نمي‌آيد. قطعا اگر در نخستين گام با نماينده ساحل عاج مبارزه مي‌كرد مي‌توانست او را شكست دهد.





وي تصريح كرد: خدا را شكر كيميا الان بهتر است اما بايد ديد زانوي او چقدر آسيب ديدگي يا پارگي دارد! انشاا... به محض رسيدن به ايران وضعيت درماني او پيگيري خواهد شد و پس از آن شايد حدود يك‌سال از مسابقات دور باشد و پس از اينكه سلامتيش به طور كامل برگشت با ياري خدواند به ميدان مبارزه باز گردد.

كمراني با اشاره به عملكرد تكواندوكاران تيمش افزود: با وجود همه اين اتفاقات من از عملكرد تيم راضي هستم و مطمئنم اگر سرمايه گذاري شود و اين تكواندوكاران با حضور در تورنمنت‌هاي مختلفي تجربه كسب كنند در آينده مداليست‌هاي خوبي خواهيم داشت كه مي‌توانند پرچم ايران را به اهتزاز در آوردند. بچه‌هاي ما رنكينگ نداشتند و در اولين مبارزات فينال را پشت سر گذاشتند از تمامي نفرات تيم كه تمام تلاش خود را كردند تشكر مي‌كنم و اميدوارم خداوند پاسخ آنها را در آينده بدهد.

وي در پايان افزود: من اين نويد را به جامعه ورزش بانوان مي‌دهم كه در سالهاي آتي مدال‌هاي رنگارنگي را كسب خواهيم كرد و سكوهاي جهاني را فتح مي‌كنيم.



تاريخ  ارسال:دوشنبه 12 تير 1396 - 07:49

تعداد بازديد: 928

کد:34045-1403





 


    امكانات


نماد بازیها




شخصیت های نمادین مسابقات دو ببر به نام های" تای ری" و "آ رانگ" میباشند.
"تای ری" به معنی متحد شدن از طریق تکواندو و بیانگر هویت و ارزش های رقابت میباشد.
" آ رانگ" منتسب به عواطف منحصر به فرد کره ای ها مطابق با امید می باشد و از آنجایی که مسابقات جهانی 2017 در موجو مکانی واقع در مرکز تکواندو برگزار خواهد شد نوعی از وحدت جهانی شکل خواهد گرفت و "آرانگ – ببر سفید" به عنوان شخصیت نمادین صلح و دوستی انتخاب شده است.
چشم انداز این دوره از مسابقات ایجاد تصویری از" تکواندو وان" به عنوان پایگاه تکواندو برای 80 میلیون عضو فعال در رشته تکواندو و همچنین استحکام موقعیت کره به عنوان مهد تکواندو از طریق میزبانی باشکوه ترین رویداد تکواندو در جهان می باشد.
تکواندو وان محل برگزاری مسابقات قهرمانی جهان در سال 2017 است که دارای سالنی با ظرفیت4523 نفر می باشد.
تکواندو وان دارای سالنی برای حضور تماشاگران، جایگاه معلولین،جایگاه خبرنگاران، VIP، محل تمرین، وزن کشی،اتاق کامپیوتر، سالن استراحت و غذاخوری می باشد.
شعار این دوره از مسابقات "یک جهان، یک تکواندو در تکواندو وان" می باشد.
در آرم مسابقات از چهار رنگ نارنجی به معنی تولد، قرمز- اشتیاق، آبی- عزم و مشکی- تواضع استفاده شده است.


برنامه بازیها




· شنبه 3 تیر
54- کیلوگرم : آرمین هادی پور

· یکشنبه 4 تیر
49- کیلوگرم : ناهید کیانی
74-کیلوگرم : مسعود حجی زواره

· دوشنبه 5 تیر
67- کیلوگرم : ملیکا میر حسینی
68- کیلوگرم : ابوالفضل یعقوبی

· سه شنبه 6 تیرماه
58- کیلوگرم : فرزان عاشورزاده
73+ کیلوگرم : اکرم خدابنده

· چهارشنبه 7 تیرماه
73- کیلوگرم : زهرا پور اسماعیل
87- کیلوگرم : سعید رجبی
87+ کیلوگرم :سجاد مردانی

· پنج شنبه 8 تیرماه
57- کیلوگرم : طیبه پارسا
63- کیلوگرم :میر هاشم حسینی

· جمعه 9 تیرماه
62- کیلوگرم : کیمیا علیزاده
80- کیلوگرم : پوریا عرفانیان



صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
اعلام مشكلات سايت
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool